czwartek, 15 stycznia 2015

Śniadanie na ciepło z królową wśród kasz :)

O czego zacząć ? 
Każdy dzień zaczynamy od śniadania więc i ja zacznę od pysznego śniadania na ciepło.


Wiele osób może przerażać smak kaszy. Jednak są na to sposoby ! Jedni radzą przepłukać kasze wrzątkiem, dla mnie zaś wystarczy jak ją podprażę w garnku. Gdy uda mi się wstać o te 10 min szybciej niż zawsze to wraz z myślą o śniadaniu nasuwa się kasza! Pamiętajmy jednak aby nie przesadzać z częstotliwością jej jedzenia. 


Przedstawiam najlepsze śniadanie świata! 

(jeśli chodzi o proporcje dla jednej osoby)


3 łyżki kaszy gotujemy w 6 łyżkach wody,



odrobina masła orzechowego (oczywiście tylko takie, które sami zrobimy ;) przepis wrzucę w następnych postach)



1 mniejsze jabłko 



1 łyżka siemia lnianego 



Nie cała łyżeczka cynamonu



Garść orzechów i suszonej żurawiny 



Kasze prażyłam chwilę, zalałam wodą (można dodać łyżeczkę masła orzechowego). Gotowałam do momentu aż kasza napęczniała. Pod koniec gotowania przyprawiłam cynamonem, dodałam pokrojone jabłko i siemie. Odstawiłam na 5-7 min pod przykryciem. Przekładając dodałam zmielone orzechy oraz żurawinę.



Smacznego! :D






Kilka słów o naszej królowej: 




Kasza jaglana  już nie jeden wie, że ten produkt na dużo zdrowych wartości. Te dobrodziejstwo nie uczula więc każdy z Nas może po nią sięgnąć ponieważ jest lekko strawna i nie zawiera glutenu (idealna dla osób chorujących na celiakię, a także cierpiących na niedokrwistość). Jest ZASADOTWÓRCZA, co oznacza, że wspomaga trawienie i wyrównuje nadmiar kwasu w organizmie. Ma wartości antywirusowe, zmniejsza stany zapalny błon śluzowych, jest zatem dobrym lekarstwem na katar.

Spożywanie kaszy jaglanej zaleca się osobom, które walczą z chorobami nowotworowymi jak również zalecana jest przy chorobach żołądka, trzustki, jelit, nerek. Ma właściwości Kasze można przygotować w wersji na słono jak i na słodko.