wtorek, 17 lutego 2015

Cytrynowy Sernik



Sernik też może być zdrowy :) 
Potrzebujemy:
3 jaja
2 banany
większą cytrynę 
0,5 szklanki otrębów owsianych
0,5 szklanki otrębów żytnich 
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżka miodu
2 łyżki mąki kukurydzianej 
0,5 kg sera twarogowego 
szczypta soli morskiej
masło klarowane do wysmarowania formy
(według gustu: kilka suszonych żurawin lub jak kto woli inne suszone owoce) 

Jestem osoba, która nie lubi marnować produktów w kuchni więc staram się wszystko zużywać dlatego polecam na samym początku oddzielić białko od żółtka z 2 jaj. Radzę również wcześniej zetrzeć skórkę z cytryny ;)  
Zaczęłam swoją kolejną zdrową słodkość od spodu. 
Blendujemy banany dodając sok z połowy cytryny. Banany mieszamy z otrębami, sodą dodając jedno jajko oraz jedno żółtko.
Gotową masę wylewam na małą formę tortownicy, wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia oraz wysmarowanymi bokami masłem. Piekłam około 10 min w 170 stopniach.

W czasie gdy piekł się spód przygotowałam masę serową. 
 Ser twarogowy wymieszałam z skórką cytryny, żółtkiem, modem oraz mąką. Ubiłam białka z solą, później całość połączyłam. Białka można również położyć na wylaną masę co po upieczeniu może tworzyć "rosę". 

Na podpieczony spód wylałam moją masę serową (dodałam odrobinę suszonych żurawin bo je ubóstwiam :D )  i piekłam jeszcze przez 30/35 min w 150 stopniach. 


Smacznego !